Menu

Aanleveren hypotheekdocumenten

Het aanleveren van hypotheekdocumenten is altijd nodig om een hypotheek te verkrijgen. Ook als u vast dienstverband heeft is er geen onderscheid voor het aanleveren van hypotheek documenten.

Genummerde hypotheekdocumenten

Aanleveren hypotheekdocumenten

Aanleveren hypotheekdocumenten

Hieronder ziet u een overzicht van alle gangbare documenten (genummerd) die opgevraagd kunnen worden voor de hypotheek als u werknemer bent. Het is afhankelijk van uw situatie welke documenten u moet aanleveren. Vaak zijn er minder documenten nodig als u een hypotheek nodig heeft zonder eigen geld.

De hypotheekdocumenten

  1. Werkgeversverklaring (via personeelszaken of werkgever)
  2. UWV bericht, inloggen op UWV.nl met digid. Ga naar persoonlijke gegevens, naar arbeidsverleden en download rechts het verzekeringsbericht.(pdf)
  3. Arbeidscontract(Let op getekend door beide partijen)
  4. Salarisstrook
  5. Jaaropgave
  6. Verklaring werkgever meer loon binnen 6 maand incl. handtekening
  7. BKR opgave, inloggen bij de bkr en volg de aanwijzingen, binnen 24 uur ontvangt u een link zodat u uw BKR gegevens kan downloaden. Is niet gratis.
  8. Betaalrekening waar salaris op wordt gestort
  9. Paspoort of ID, indien paspoort dan ook de pagina scannen waar BSN op staat. Indien ID dan voor- en achterzijde. LET OP, uitsluitend pdf.

Welke situatie past bij u

Kijk hieronder in welke groep u hoort en mail ons de bijbehorende hypotheekdocumenten in PDF! Let op, PDF en geen screenshots.

Ik heb vast dienstverband (onbepaalde tijd) en werk daar minimaal 1 jaar

U heeft dus geen jaarcontract of iets dergelijks. Mail ons de documenten 1, 4, 7, 9.

Vast dienstverband( onbepaalde tijd) echter korter dan 1 jaar in dienst

U heeft dus geen jaarcontract of iets dergelijks. U heeft vast contract u werkt daar echter korter dan 1 jaar. Mail ons de documenten 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9. Nummer 4, de salarisstroken van de laatste drie maanden. Nummer 8, de betaalrekening van de laatste 3 maanden volledig waar salaris is op gestort. Geen doorhalingen of typex.

Tijdelijke dienst maar werkgeversverklaring met intentieverklaring

Aanleveren documentnummers: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9. Ook hier geld het volgende. Nummer 4, de salarisstroken van de laatste drie maanden. Ook als u drie maanden geleden een andere werkgever had. Nummer 8, betaalrekening van de laatste drie maanden zodat salaris storting gecontroleerd kan worden.

Tijdelijk dienstverband zonder intentieverklaring op de werkgeversverklaring

Op deze werkgeversverklaring staat dan de datum wanneer u uit dienst moet vermeld. Dat is geen probleem voor een hypotheek als u maar elders heeft gewerkt.

We nemen dan het gemiddelde van de laatste drie volle jaren. Indien het laatste jaar het laagste inkomen is geweest dan geld dat jaar als gemiddelde. Aanleveren de documenten 1, 3, 4. Let op, nummer 5, de jaaropgaven van de laatste drie volle jaren voorheen. Mag van diverse werkgevers zijn. Uitkeringen tellen niet mee.

Bovenstaande documenten zijn minimaal benodigd voor een beoordeling. Het kan altijd zijn dat er aanvullend documenten worden opgevraagd.